Netwerkbijeenkomst 'Annemarie van Gaal'
22-03-16
Op 10 maart 2016 vertelde Annemarie van Gaal met veel passie over haar indrukwekkende carrière als ondernemer, investeerder en televisiepersoonlijkheid. Ze haalde hierbij voorbeelden uit de praktijk aan waar zij veel succes mee heeft gehad, maar deelde ook de minder succesvolle ervaringen. Haar boodschap was helder; ondernemers moeten vooral luisteren naar de klanten en kijken naar de toekomst. Vasthouden aan gewoontes en oude werkwijzen kunnen een valkuil zijn. Passie voor een product of dienst is uiteraard goed, maar deze passie moet wel aansluiten bij de wensen van de klant om echt succesvol te zijn.
In de jaren negentig is Annemarie in Rusland terechtgekomen, waar ze de grootste onafhankelijke uitgeverij van Rusland opzette. De beste ideeën die tot dit succes leidden, kreeg ze van de krantenjongens die de bladen op straat verkochten. Zij waren de oren en ogen van het bedrijf. Wekelijks werd een selectie van deze jongens uitgenodigd op kantoor, om hun mening te geven over covers en onderwerpen. Eén van deze jongens kwam met het idee om plastic tasjes te laten bedrukken met de cover van de Russische Glamour die nog moest uitkomen. Dit bleek een doorslaand succes.
In 2000 verkocht Annemarie haar bedrijf en kwam ze terug naar Nederland. Inmiddels heeft zij verschillende bedrijven opgezet, ook internationaal. Ze heeft boeken geschreven, schrijft wekelijks columns in het Financieel Dagblad en in de Margriet en wordt regelmatig gevraagd om mee te werken aan televisieprogramma’s.
De gedreven en zeer succesvolle ondernemer wist de aanwezige leden met humor en goede adviezen te boeien. Uiteraard werd de inwendige mens niet vergeten en werd er tijdens een hapje en drankje nog lang nagepraat.
Terug naar overzicht